Το όραμα της Δημοτικής Αρχής για ένα Αγρίνιο πιο φιλικό στους δημότες, με περισσότερους ελεύθερους χώρους και πεζοδρόμους και λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο, μείωση της ρύπανσης και της ηχορύπανσης, μέσω παρεμβάσεων σε όλα τα επίπεδα του οδικού δικτύου, του συστήματος στάθμευσης και των αστικών συγκοινωνιών, καθώς και με την ανάδειξη του πρασίνου και του υδάτινου στοιχείου, παρουσίασε ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Γ. Παπαναστασίου κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης με φορείς που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο κ. Παπαναστασίου, υπογράμμισε ότι οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, προαπαιτούμενο για την επίτευξη του ευρύτερου στόχου, αποτελούν προϊόν συνεχών συσκέψεων του μελετητή με υπηρεσιακούς παράγοντες και φορείς, όπως οι ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ, το ΚΤΕΛ και η Τροχαία. Υπενθύμισε επίσης ότι η συγκεκριμένη συνεδρίαση διαβούλευσης, αποτελεί προϊόν της αποδοχής σχετικού αιτήματος που υποβλήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο και γίνεται στη λογική της κατάθεσης βελτιωτικών προτάσεων. Χαρακτήρισε δε αναμενόμενες τις όποιες αντιδράσεις υπάρχουν, καθώς «αυτό συμβαίνει σε κάθε παρέμβαση», τονίζοντας ταυτόχρονα ότι οι συναντήσεις με φορείς που προηγήθηκαν, θα συνεχιστούν, με στόχο τη βελτίωση των αρχικών προτάσεων.

« Έγιναν συναντήσεις αλλά δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ομοφωνία, όταν στο διάλογο μετέχουν επαγγελματικές κατηγορίες με διαφορετικά συμφέροντα,  όπως για παράδειγμα τα ΤΑΧΙ και το Αστικό ΚΤΕΛ.

Αν η Δημοτική Αρχή έλεγε θα βάλω κι άλλα αυτοκίνητα στο κέντρο, η Αντιπολίτευση θα έλεγε κάντε κι άλλες πεζοδρομήσεις. Οι ίδιοι που στο παρελθόν ήθελαν πεζοδρομήσεις τώρα έρχονται να το αναιρέσουν;», αναρωτήθηκε με νόημα ο Δήμαρχος Αγρινίου.

« Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Τα κέντρα των πόλεων, σε όλα τα μήκη και πλάτη του πολιτισμένου κόσμου, ανεξάρτητα αν υπάρχουν ιστορικά κέντρα, έχουν παρόμοια μορφή και είναι πλέον πεζοδρομημένα. Ο τρόπος λειτουργίας των πεζοδρόμων είναι ο ίδιος, και θα κινηθούμε ανάλογα, χρησιμοποιώντας τα ίδια χρηστικά εργαλεία, όπως βυθιζόμενες μπάρες, τεχνολογία για ΑμεΑ, ασθενείς κι επαγγελματίες κ.λπ.

Θέλουμε τον κόσμο να περπατάει, τα αυτοκίνητα έξω από το κέντρο κι αυτό είναι επιταγή, ειδικά σε μια πόλη με στενούς δρόμους όπως το Αγρίνιο. Μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η διάνοιξη οδών κι όχι η πεζοδρόμηση τους. Θέλω ανοιχτούς χώρους στην πόλη, να ανοίξουμε τα Αγρίνιο, να ανασάνει. Θα ήθελα να απαλλοτριώσω ακίνητα αν είχα πόρους κι εκεί έπρεπε να πάνε τα χρήματα του Πράσινου Ταμείου, με αυξημένα κονδήλια για την τοπική αυτοδιοίκηση κι όχι το 2% που δίνεται σήμερα.

Οι πεζόδρομοι θα γίνουν με φιλικά υλικά, διακοσμημένοι με φυτά και θα αναδεικνύουν το υδάτινο στοιχείο. Δεν είναι δυνατόν μια πόλη σαν το Αγρίνιο να έχει τον Αχελώο μόνο ως έμβλημα στην πλατεία!».

Ο κ. Παπαναστασίου, απαντώντας στα επιχειρήματα επαγγελματιών και φορέων, σημείωσε ότι «αν κάναμε μια αποτίμηση των παρεμβάσεων και των πεζοδρομήσεων που έγιναν στην πόλη μέχρι σήμερα ο απολογισμός είναι θετικός, και θα συμφωνούσαμε ότι συνέβαλαν στην αλλαγή της εικόνας της πόλης, κάτι που αποδεικνύουν και οι μετρήσεις για τη μείωση του κυκλοφοριακού.

Δεν θα «ευλογήσω» τις προηγούμενες δημοτικές αρχές αλλά, αφού αποδεικνύεται ότι οι πεζοδρομήσεις λειτούργησαν θα κινηθούμε στην ίδια κατεύθυνση.

Δεν θέλουμε το κέντρο ένα απέραντο καφενείο, όπως λένε κάποιοι. Όπου έγιναν εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, οι μόνοι που δεν έχασαν είναι οι επαγγελματίες, και υπάρχουν πολλά ανάλογα παραδείγματα από πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Όσον αφορά στις επαγγελματικές χρήσεις που θα δοθούν στους νέους πεζοδρόμους, είμαστε ανοιχτοί να το δούμε».

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στις ενδεχόμενες επιπτώσεις στην κίνηση οχημάτων, υπογραμμίζοντας ότι δεν θα αλλάξει κάτι στις εισόδους κι εξόδους της πόλης για τα λεωφορεία και για τα Ι.Χ. Διευκρίνισε επίσης ότι δεν θα χαθούν θέσεις στάθμευσης καθώς εκεί όπου θα γίνουν πεζοδρομήσεις, σήμερα, δεν υπάρχουν τέτοιες (π.χ. Σούλου), ενώ, στις περιμετρικές παρεμβάσεις, προβλέπεται η δημιουργία περίπου 100 νέων θέσεων στάθμευσης. Υπενθύμισε δε τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στους περιφερειακούς δρόμους, με τις διανοίξεις και τις αντιδράσεις που εξακολουθούν να υφίστανται από «κάποιους που ακόμα και σήμερα, αντιδρούν» (π.χ. διάνοιξη στο Ρεμπελιά μέχρι την Ελ. Βενιζέλου).

Τέλος, ο κ. Παπαναστασίου διευκρίνισε ότι οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δεν έχουν άμεση σχέση με το πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.

« Κάποιοι δεν έχουν διαβάσει τη μελέτη και τη μπερδεύουν με τη ΒΑΑ. Για παράδειγμα, η αντιδρόμηση της Καρπενησίου, ή η παρέμβαση στα Καραπανέικα, τι σχέση έχει με τη ΒΑΑ; Η Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη είναι μια άλλη κουβέντα από αυτή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, κουβέντα που θα κάνουμε στην ώρα της. Σε κάθε περίπτωση και στο πλαίσιο της ΒΑΑ,  κάναμε υπεράνθρωπο αγώνα ώστε να μεγαλώσουμε τον πράσινο δακτύλιο και να τον συνδέσουμε με μεγαλύτερο μέρος του αστικού ιστού», κατέληξε ο κ .Παπαναστασίου.

Ακολουθεί video με χαρακτηριστικά αποσπάσματα των δηλώσεων του Δημάρχου Αγρινίου.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone
 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.