• Αρχική
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Logo

Πλοήγηση
  • Αρχική
  • Ναυπακτία
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Φώτο-shooting
    • επι του πιεστηρίου
  • Επικαιρότητα
    • Περιφέρεια
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Απόψεις
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Σκίτσο
    • Social Media
    • Οικονομία
    • Σάτιρα
    • Υγεία
    • Τέχνες
    • The Menteni News
  • Πρόσωπα
  • Προτάσεις
    • Βιβλίο
    • Ταινία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Αποδράσεις
  • Πολιτισμός
    • Δράσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Αθλητισμός
    • Ποδόσφαιρο
    • Μπάσκετ
    • Βόλεϊ
    • περισσότερα
  • Blog

Ολυμπία Oδός: Τα μεγαλύτερα έσοδα από διόδια για μία Εθνική Οδό- «φάντασμα»

14/03/2014 | 0 σχόλια
Περιφέρεια Επικαιρότητα

διόδιαΤο υπέρογκο ποσό των 1,4 δις ευρώ πληρώσαμε για διόδια από το 2008, οπότε η κατασκευή και λειτουργία των πέντε εθνικών οδών (Ιόνια Οδός, Ε-65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Μορέας) παραχωρήθηκε σε ιδιωτικές εταιρείες, έως σήμερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών, το διάστημα 2008-2013, τα μεγαλύτερα έσοδα από διόδια, ύψους 445,2 εκατ. ευρώ, εμφανίζει ο άξονας Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (Ολυμπία Οδός).

Ακολουθούν οι εθνικές οδοί:

- Αντίρριο – Ιωάννινα, Αθήνα – Μαλιακός και Σχηματάρι – Χαλκίδα (Νέα Οδός) με εισπράξεις 445,2 εκατ. ευρώ

- Μαλιακός – Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) με 324,5 εκατ. ευρώ

- Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη με 154,3 εκατ. ευρώ και

- ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος με 33,1 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, οι αρχικές προβλέψεις, το 2007 δηλαδή, όταν οι πέντε αυτές συμβάσεις ψηφίστηκαν από τη Βουλή έκαναν λόγο για το σύνολο της περιόδου της παραχώρησης (30 χρόνια) για έσοδα 37,7 δισ. ευρώ. Ωστόσο, λόγω της ύφεσης, ο στόχος αυτός μειώθηκε στα 14,4 δις.

Τραγικά λάθη

Ενώ τα έργα στους παραπάνω δρόμους, με εξαίρεση τον Μορέα, είχαν σταματήσει, οι εταιρείες εξακολουθούσαν να εισπράττουν διόδια. Γιατί; Επειδή, όπως αναφέρεται σε απάντηση του υπουργού Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη, το Δημόσιο δεν παρέδωσε έγκαιρα στους εργολάβους τους χώρους εκτέλεσης των έργων.

Η αιτία; Εκείνη την εποχή η κρατική μηχανή είχε καθυστερήσει να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, λόγω «βραδείας αποβολής των δυστροπούντων ιδιοκτητών απαλλοτριωθέντων ακινήτων, εκτεταμένων αρχαιολογικών ερευνών και μετακίνηση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας», όπως σημειώνεται στην απάντηση του υπουργού.

Έτσι, το Δημόσιο αναγκάστηκε να πληρώσει αποζημιώσεις στους εργολάβους, αφού για την καθυστέρηση των έργων υπήρξε αυτό υπεύθυνο. Την ίδια στιγμή δεν μπορούσε να καταγγείλει τις συμβάσεις επειδή θα έπρεπε να πληρώσει υπέρογκες αποζημιώσεις σε αυτούς, ενώ τα έργα δεν θα ολοκληρώνονταν ποτέ.

Βέβαια, για να επιτύχει το λεγόμενο «restart» στα έργα, το Δημόσιο έδωσε για αποζημιώσεις ή συνέβαλε στη χρηματοδότησή τους πληρώνοντας:

- 308 εκατ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος

- 340,8 εκατ. ευρώ για την Ιόνια Οδό

- 624,1 εκατ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό

- 738 εκατ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Διόδια χωρίς να γίνονται έργα

Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, αν και σταμάτησαν οι κατασκευαστικές εργασίες στους δρόμους, οι εταιρείες έπρεπε να καλύπτουν τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις τους, διατηρούσαν την ευθύνη των έργων και εξακολουθούσαν να έχουν την υποχρέωση κάλυψης του κόστους λειτουργίας-συντήρησης-ασφάλισης των τμημάτων που λειτουργούσαν.

Έτσι, τα χρήματα από τα διόδια κατευθύνθηκαν στην παροχή υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως για παράδειγμα οι καθημερινές επιτηρήσεις για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία, οι τακτικές και έκτατες εργασίες συντήρησης και οι εργασίες βαριάς συντήρησης.

Μπορεί, δηλαδή, έργα να μη γίνονταν, όπως αναφέρει το αρμόδιο υπουργείο, αλλά τα διόδια εισπράττονταν και τα χρήματα διετίθεντο στις παραπάνω εργασίες.

 

πηγή: zougla.gr

 

 

Facebook0Twitter1Google+0EmailLinkedIn0
banner mouchtourisins

Tags: διόδιαέσοδαΕθνική ΟδόςΟλυμπία Οδός

Σχολιάστε Cancel Reply





Τελευταία άρθρα

  • Δυτική Ελλάδα: Κάθοδος στις Περιφερειακές Εκλογές για την «Αριστερή Παρέμβαση»

    17/03/2014 - 0 σχόλια
  • Αλσύλλιο Γριμπόβου…

    17/03/2014 - 0 σχόλια
  • Τα αποτελέσματα της διαδικτυακής δημοσκόπησης του LepantoMag.gr

    17/03/2014 - 0 σχόλια

Σχετικά άρθρα

  • Ψήφισμα και από το Μεσολόγγι για το κόστος των διοδίων της Γέφυρας

    10/03/2014 - 0 σχόλια
  • Κλειστή λόγω κατολίσθησης η παλαιά Εθνική Οδός Πατρών-Κορίνθου

    03/03/2014 - 0 σχόλια
  • Τη μείωση των διοδίων Ρίου-Αντιρρίου ζητά ο Δήμος Δωρίδος

    28/02/2014 - 0 σχόλια
sponsors
kotsovolosb
multiramains
stathatosb
theoin
theoin
kekalfa

είπαν…

  • Μια από τις τιμωρίες που δεν καταδέχεσαι να ασχοληθείς με την πολιτική είναι ότι καταλήγεις να σε κυβερνούν οι κατώτεροί σου. Πλάτων (427-347 π.Χ.)

διαβάστε περισσότερα...

διαφημίσεις
smpoukisb
melkonb
anthonasins
pavlouins
loukopb
triantsot
ekloges14
lepantotv
 
Χαρτί & Καλαμάρι
 

τελευταία άρθρα

  • Δυτική Ελλάδα: Κάθοδος στις Περιφερειακές Εκλογές για την «Αριστερή Παρέμβαση»

    17/03/2014 - 0 σχόλια
  • Αλσύλλιο Γριμπόβου…

    17/03/2014 - 0 σχόλια
  • Τα αποτελέσματα της διαδικτυακής δημοσκόπησης του LepantoMag.gr

    17/03/2014 - 0 σχόλια
  • Έτοιμο το κτήριο για το Κοινωνικό Ιατρείο-Φαρμακείο Ναυπακτίας «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ» (φωτο)

    16/03/2014 - 0 σχόλια
  • 3η θέση στη Βόννη για τη ναυπάκτια Ευαγγελία Πλατανιώτη!

    16/03/2014 - 0 σχόλια
  • Διάκριση για μαθήτρια του 1ου Γυμνασίου

    16/03/2014 - 4 σχόλια
  • Δωρίδα: Με επικεφαλής τον Γ. Αρτινόπουλο τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές – Δεν προχώρησε η συνεργασία με Καπεντζώνη

    16/03/2014 - 1 σχόλιο

facebook

εκλογές 2014

  • Δυτική Ελλάδα: Κάθοδος στις Περιφερειακές Εκλογές για την «Αριστερή Παρέμβαση»

    17 Μαρτίου 2014 12:29 πμ
  • Τα αποτελέσματα της διαδικτυακής δημοσκόπησης του LepantoMag.gr

    17 Μαρτίου 2014 12:14 πμ
  • Δωρίδα: Με επικεφαλής τον Γ. Αρτινόπουλο τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές – Δεν προχώρησε η συνεργασία με Καπεντζώνη

    16 Μαρτίου 2014 7:06 μμ

πρόσφατα

  • Δυτική Ελλάδα: Κάθοδος στις Περιφερειακές Εκλογές για την «Αριστερή Παρέμβαση»

    17 Μαρτίου 2014 12:29 πμ
  • Αλσύλλιο Γριμπόβου…

    17 Μαρτίου 2014 12:17 πμ
  • Τα αποτελέσματα της διαδικτυακής δημοσκόπησης του LepantoMag.gr

    17 Μαρτίου 2014 12:14 πμ

αναζήτηση

ekloges14

χρήσιμα

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Ταυτότητα
  • Blog
  • Αρχική

αρχείο

© 2013. Κατασκευή - Ανάπτυξη Ιστοσελίδας: EnterNet