Στο πλαίσιο κατάθεσης προτάσεων για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει η πόλη της Ναυπάκτου, αλλά και για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της θερινής περιόδου, η δημοτική παράταξη του Γιώργου Γούλα «Ανανέωση και Δημιουργία» καταθέτει τη δική της άποψη.

Όπως αναφέρετεται χαρακτηριστικά από την παράταξη «καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις στους συμπολίτες μας μέσα από το προεκλογικό πρόγραμμα του συνδυασμού μας» για να προσθέσουν στη συνέχεια πως «οι τότε προτάσεις μας εξακολουθούν να είναι επίκαιρες και τις καταθέτουμε στα πλαίσια του διαλόγου στον οποίο είμαστε ανοιχτοί. Αυτό που τονίζουμε είναι ότι πρέπει να δημιουργηθεί χρονοδιάγραμμα Βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων το οποίο να εγκριθεί αν είναι δυνατό από όλες τις παρατάξεις και να δεσμευτούμε όλοι στην τήρηση και υλοποίηση του«.

Αναλυτικά το περιεχόμενο των προτάσεων της παράταξης «Ανανέωση και Δημιουργία»:

Ο συνδυασμός μας, «Ανανέωση και Δημιουργία για την Ναυπακτία» ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα για διάλογο και κατάθεση προτάσεων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κεντρικός ιστός της πόλης μας, όπως αυτός πραγματοποιείτε μετά από σχετική πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής, έχει να παρατηρήσει τα εξής:

Το ζήτημα έχει απασχολήσει την Δημοτική μας παράταξη πριν τις εκλογές του Μαΐου του 2014 και έπειτα από επανειλημμένες συνεδριάσεις δεκάδων μελών του συνδυασμού μας καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις στους συμπολίτες μας μέσα από το προεκλογικό πρόγραμμα του συνδυασμού μας. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί διαρκώς πυξίδα για τις τοποθετήσεις μας στα θέματα του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς είναι ξεκάθαρο και συγκεκριμένο.
Οι αλλαγές που ο χρόνος και η Ζωή φέρνει, μερικές φορές οδηγούν σε τροποποίηση και μετατόπιση σε κάποιες θέσεις-προτάσεις που όμως είναι συνήθως μικρές και περιορισμένες (πχ. Οι εξελίξεις με τη Δημοτική αστυνομία).

Την τακτική μας αυτή με συγκεκριμένες και ξεκάθαρες προτάσεις έχουν ακολουθήσει σε διάφορα θέματα και φορείς της Πόλης μας όπως Επαγγελματοβιοτέχνες, Εργατικό Κέντρο, σύλλογοι Αρχιτεκτόνων και Μηχανικών κτλ., προτάσεις των οποίων έχουμε υιοθετήσει στο πρόγραμμά μας.

Θεωρούμε ότι οι άλλες Δημοτικές Παρατάξεις δεν έκαναν το ίδιο και στα περισσότερα σημεία των προγραμμάτων τους υπάρχει ασάφεια και γενικότητα.

Δεν διεκδικούμε το αλάθητο των προτάσεων μας και είμαστε πάντα ανοιχτοί στο διάλογο και τις προτάσεις άλλων ειδικά όταν είναι επαρκώς αιτιολογημένες. Είμαστε εδώ για να προσφέρουμε και αυτό γίνεται και μέσω της συνεργασίας και σύγκλισης απόψεων.

Οι προτάσεις μας λοιπόν για το κυκλοφοριακό της πόλης είναι καταγεγραμμένες στο πρόγραμμά μας στον Άξονα 2 Ποιότητα Ζωής στην ενότητα 3. Κυκλοφοριακό, αλλά υπάρχουν και άλλες προτάσεις σε άλλους άξονες και ενότητες που σχετίζονται με το θέμα. Αυτές έχουν ως εξής:

Άξονας 2: Ποιότητα Ζωής

  1. Κυκλοφοριακό
  • Με την κατασκευή του παραλιακού δρόμου της Παλαιοπαναγιάς στη σωστή του χάραξη με ανάπτυξη πεζοδρόμου καθ’ όλο το μήκος της παραλιακής αυτής ζώνης.
  • την δημιουργία παραλιακού δρόμου που συνδέει το Γρίμποβο με το Μόρνο ο οποίος αναβαθμίζει την πλέον υποβαθμισμένη παραλιακή περιοχή της Πόλης. Έτσι υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης των 280 περίπου στρεμμάτων δημόσιας  γης  που υπάρχει κατά μήκος του παραλιακού αυτού τμήματος. Διεκδικούμε και αξιοποιούμε για χρήσεις που αναπτύσσουν τουριστικά την περιοχή μας τα δημόσια κτήματα αυτά και στις εκβολές της Βαριάς.
  • Με την σύνδεση παραλιών Γριμπόβου και Ψανής με δύο τρόπους:
  • με ξυλοδιάδρομο που συνεχίζει από το Γρίμποβο στο πάνω μέρος της αμμουδιάς κατόπιν από την εξωτερική πλευρά του λιμανιού, είσοδο στο λιμάνι από την καμάρα κάτω από το Φάρο, εσωτερικά στην περίμετρο του λιμανιού με ανοξείδωτες δέστρες και φωτισμό στο διάδρομο, και έξοδο στην παραλία Ψανής μέσω της καμάρας που οδηγεί στην εξέδρα.
  • και μεταγενέστερα, με την προϋπόθεση εξασφάλισης χώρων στάθμευσης στο κέντρο, με τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην οδό Αποκαύκου.
  • Πλατεία Λιμένος:  Παρέμβαση αύξησης κοινοχρήστου χώρου περισσότερο από 1 στρέμμα και βελτίωσης της κυκλοφορίας. Με δημιουργία 4 θέσεων στάθμευσης λεωφορείων στο σημείο αριστερά στο σχέδιο. Με πιάτσα ταξί στο σημείο Δ και (αν απαιτηθεί) έμπροσθεν του Ναυπακτία στο σημείο Β

1
Άξονας 1: Τοπική Ανάπτυξη – Τουρισμός

Η σημερινή κυκλοφοριακή κατάσταση του κέντρου της Ναυπάκτου είναι παράγοντας που μειώνει την ποιότητα ζωής αφενός και αφετέρου δεν συμβάλλει στην τοπική ανάπτυξη αφού δημιουργεί συνθήκες που δεν είναι ελκυστικές για κανέναν επισκέπτη. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε συνθήκες εύρυθμης και πολιτισμένης κυκλοφορίας των οχημάτων.

Σε κάθε περίπτωση η επίλυση του κυκλοφοριακού ξεκινά από τη δημιουργία χώρων στάθμευσης σε θέσεις κοντά στον ιστό της πόλης. Καμία κυκλοφοριακή ρύθμιση δεν μπορεί να προσφέρει ο,τιδήποτε αν πρώτα δεν λυθεί το θέμα της στάθμευσης.

  • Εκπόνηση μελέτης για τη σταδιακή και σε βάθος χρόνου μακροπρόθεσμη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου εντός της  πόλης της Ναυπάκτου, στα πρότυπα πολυετών προγραμμάτων που εφαρμόστηκαν σε ευρωπαϊκές πόλεις κατά τη δεκαετία του 1990.
  • Αξιοποίηση δημόσιων και ιδιωτικών χώρων για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης με αγορά ή ενοικίαση στο κέντρο της πόλης, στην ευρύτερη περιοχή του Λιμανιού και στην περιοχή της Ψανής. Διάνοιξη δρόμων και επανάκτηση κοινόχρηστων χώρων (κληροδότημα Παπαχαλάμπους κα) του ρυμοτομικού της πόλης που εκκρεμούν γραφειοκρατικά με περαιώσεις πράξεων αναλογισμού κλπ.

Αφού υλοποιηθούν επαρκείς χώροι στάθμευσης τότε μόνο συνεχίζουμε στην υλοποίηση αναπλάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

  • Εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης (ειδικά τις μονοδρομήσεις στην δυτική πλευρά της Ναυπάκτου) με τις απαραίτητα αναγκαίες  αλλαγές και με την εκ των προτέρων δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης. Απαλλοτρίωση και διάνοιξη του δρόμου του σχεδίου Πόλης στην οδό Θέρμου στο ύψος του γραφείου συγκοινωνιών και κατόπιν δοκιμαστική λειτουργία για μικρή χρονική περίοδο της μονοδρόμησης εξόδου της οδού Θέρμου με είσοδο την Οδό Μεσολογγίου(Νόβα). Σε περίπτωση καλών αποτελεσμάτων από την ρύθμιση αυτή, μόνιμη εφαρμογή.
  • Δημιουργία Πεζοδρομίων στην οδό Θέρμου και από τη Γέφυρα του Σκα και Ανατολικά για την ασφάλεια των πεζών. Διαπλάτυνση της γέφυρας και μετατροπή της σε σύγχρονο και ασφαλή κυκλοφοριακό κόμβο.
  • Δημοτική πολιτική διασφάλισης και προτεραιότητας των πεζών. Απόλυτα εμφανείς σημάνσεις διαβάσεων πεζών παράλληλα με αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ στην πόλη.
  • Ενίσχυση των μορφών ήπιας κυκλοφορίας σε επιβαρυμένες οδούς και παρεμβάσεις βελτίωσης και λειτουργικής επέκτασης του ποδηλατόδρομου Ναυπάκτου.
  • Συνεργασία με το ΚΤΕΛ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ για τη δημιουργία σύγχρονου σταθμού ΚΤΕΛ Ναυπακτίας και μεταφορά του από το κέντρο, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΓΠΣ.
  • Μελέτη για τη δημιουργία ευέλικτης συγκοινωνίας που θα ενώνει τις δύο άκρες της πόλης, με πρόβλεψη δημιουργίας οριοθετημένων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων κατά μήκος και στις άκρες της διαδρομής.
  • Λήψη μέτρων παθητικής αποτροπής της παράνομης και αντικοινωνικής στάθμευσης (διπλοπαρκάρισμα, στάθμευση σε πεζοδρόμια και ράμπες ΑΜΕΑ).
  • Διασφάλιση προσβασιμότητας σε όσο το δυνατό περισσότερα σημεία για ΑΜΕΑ (ράμπες, ειδικές σημάνσεις, χρήση ειδικών υλικών κα).
  • Ο χρόνος πεζοδρόμησης των παραλιών παγιώνεται σε συνάρτηση με τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης λειτουργίας των σχολείων.
  • Εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίηση των πολιτών όσον αφορά τα οφέλη για την υγεία, το περιβάλλον και την οικονομία από ελάχιστη χρήση οχημάτων εντός των ορίων της πόλης (κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία, κλπ)

Το παραλιακό μέτωπο της Ναυπάκτου σχετίζεται άμεσα με την τοπική ανάπτυξη αλλά και την ποιότητα ζωής, αφού είναι βασικό σημείο έλξης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Στόχος μας να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο μέτωπο από την Παλαιοπαναγιά έως τις εκβολές του Μόρνου το οποίο γίνεται προσβάσιμο και λειτουργικό. Αναδεικνύουμε το Παραλιακό μέτωπο της Πόλης:

  • Άμεση σηματοδότηση με ξύλινες πινακίδες και κατάλληλο φωτισμό μονοπατιού που θα οδηγεί από το λιμάνι μέσω Μποτσαρέικων στο Κάστρο. Αξιοποίηση και εφαρμογή μελέτης πολιτιστικού μονοπατιού που οδηγεί τον επισκέπτη στα σημαντικότερα σημεία ενδιαφέροντος στην πόλη.
  • Σήμανση με Πινακίδες για ενημέρωση και προσανατολισμό επισκεπτών, για τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος της πόλης, όπως Ψανή, Γρίμποβο, Λιμάνι, Κάστρο.
  • Ανάπτυξη εφαρμογής τουριστικής πληροφόρησης για κινητές συσκευές (Android, IOS) και δωρεάν διάθεσή της. Αποτύπωση σημείων ενδιαφέροντος σε αρχείο κατάλληλο για συσκευές gps (points of interest – pois).
  • Αποκατάσταση του κυκλοφοριακού πάρκου και λειτουργία του.
  • Διαμόρφωση του δασικού δρόμου που ενώνει την περιοχή του κάστρου με την περιμετρική της Ναυπάκτου, ως έργο αποσυμφόρησης της κίνησης στο δυτικό τμήμα της πόλης αλλά και αύξησης της επισκεψιμότητας του Κάστρου.

Δύο χρόνια μετά την κατάθεση του προγράμματός μας λίγα πράγματα άλλαξαν στο συγκεκριμένο θέμα, η υλοποίηση αλλά όχι ακόμα λειτουργία του ΚΤΕΛ στις νέες του εγκαταστάσεις και οι εξελίξεις με τη Δημοτική Αστυνομία να είναι οι κυριότερες. Συνεπώς οι τότε προτάσεις μας εξακολουθούν να είναι επίκαιρες και τις καταθέτουμε στα πλαίσια του διαλόγου στον οποίο είμαστε ανοιχτοί. Αυτό που τονίζουμε είναι ότι πρέπει να δημιουργηθεί χρονοδιάγραμμα Βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων το οποίο να εγκριθεί αν είναι δυνατό από όλες τις παρατάξεις και να δεσμευτούμε όλοι στην τήρηση και υλοποίηση του.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone
 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.