Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Δημήτρη Κωνσταντόπουλου προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη σχετικά με τη μείωση του κόστους διέλευσης της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης».

Ο κ. Κωνσταντόπουλος αναφέρθηκε εισηγητικά στην ολιγωρία του Υπουργείου ως προς την επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης παραχώρησης της Γέφυρας, παρά τις δεσμεύσεις του κ. Σπίρτζη πριν από ένα χρόνο κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του κ. Κωνσταντόπουλου για το ίδιο θέμα και δεδομένου ότι έχει παρέλθει η δεκαετής λειτουργία της Γέφυρας και συνεπώς είναι εφικτή η επαναδιαπραγμάτευση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και παραχωρησιούχου. Τόνισε ότι με τη νέα αύξηση του ΦΠΑ που επέβαλε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η τιμή των διοδίων στη Γέφυρα αυξήθηκε, με αποτέλεσμα η διέλευση να αποτελεί βρόγχο για τους κατοίκους των γύρω περιοχών. «Δεν είναι δυνατόν να οφείλει ένας κάτοικος να καταβάλει 26, 60 ευρώ την ημέρα- ένα ημερομίσθιο δηλαδή- για να περάσει τη Γέφυρα και να γυρίσει στο σπίτι του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντόπουλος. Η τιμολογιακή πολιτική της Γέφυρας, είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος, απαξιώνει το σημαντικότερο έργο υποδομής της χώρας, καθώς αντί αυτό να αποτελεί γεφύρωμα για τις τοπικές κοινωνίες έχει μετατραπεί σε φράγμα.

Ο κ. Σπίρτζης αρκέστηκε αρχικά στην ανάγνωση της απάντησης της Υπηρεσίας του Υπουργείου σύμφωνα με την οποία αναφέρθηκε ότι η σύμβαση παραχώρησης ορίζει ότι καθ’όλη τη διάρκεια της περιόδου λειτουργίας ο ανάδοχος έχει το αποκλειστικό δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων-τελών από τα διερχόμενα από τη Γέφυρα οχήματα και τροχοφόρα εν γένει, προβάλλοντας τις γνωστές δικαιολογίες για το τι παρέλαβαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Δευτερολογώντας, ο κ. Κωνσταντόπουλος υπογράμμισε ότι είναι δυνατή η επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης παραχώρησης, τονίζοντας ότι η Κυβέρνηση πρέπει να διεκδικήσει μείωση στο κόστος διέλευσης τουλάχιστον της τάξης του 40%, δεδομένου ότι το μέσο οικογενειακό εισόδημα έχει μειωθεί κατά 40%. Επεσήμανε επίσης, ότι η μείωση αυτή θα αυξήσει τις διελεύσεις ισοσκελίζοντας την οικονομική διαφορά. Σημείωσε δε, ότι αν το Υπουργείο δεν προβεί σε άμεσες ενέργειες, θα γίνει συνείδηση σε όλους ότι η Γέφυρα θίγει καταφανώς το δημόσιο συμφέρον. Ολοκληρώνοντας, τόνισε ότι η μείωση του κόστους διέλευσης αποτελεί πάγιο αίτημα του συνόλου των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του ΤΕΕ, των Ομοσπονδιών, των Εργατικών Κέντρων και των Ενώσεων Επαγγελματοβιοτεχνών της Δυτικής Ελλάδας και επεσήμανε ότι θα κατατεθεί κοινή δήλωση Βουλευτών Αιτωλοακαρνανίας, Πρέβεζας, Άρτας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Λευκάδας, Κέρκυρας, Αχαΐας και Ηλείας για τη μείωση του κόστους διέλευσης της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης».

Μετά τη δευτερολογία του κ. Κωνσταντόπουλου, ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση με την ανάδοχο εταιρία για τη μείωση του κόστους διέλευσης από τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης».

Share on Facebook2Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone
 
 

1 Σχόλιο

  1. Μαρία Τσολάκογλου
    Μαρία Τσολάκογλου

    Όταν το ΠΑΣΟΚ είχε υπογράψει την αρχική σύμβαση, ο σύντροφος Λαλιώτης τι είχε κάνει για τους μόνιμους κατοίκους; Για τους εργαζόμενους και τους φοιτητές που (θέλουν να) χρησιμοποιούν τη γέφυρα κάθε μέρα….

    Τότε ΤΙΠΟΤΑ! Τώρα διαπιστώσεις και ευχολόγια! 🙂

    Απάντηση

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.