Μια ενδιαφέρουσα έρευνα δημοσιοποιεί ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ναυπακτίας για τους «ανεκτίμητους θησαυρούς που βρίσκονται δίπλα μας» και συγκεκριμένα για το ναό του Αγίου Θεμιστοκλή και της Αγίας Ευδοκίας που βρίσκεται κτισμένος στο κοιμητήριο του Αγίου Στεφάνου, στη Ναύπακτο.

Αναλυτικότερα:

Ο ναός του Αγίου Θεμιστοκλή και της Αγίας Ευδοκίας βρίσκεται κτισμένος εντός του κοιμητηρίου Αγίου Στεφάνου στην Ναύπακτο. Βάσει των μορφολογικών και κατασκευαστικών του στοιχείων, αλλά και σύμφωνα με  έγγραφη μαρτυρία, ο ναός [ΑΝΗΓΕΡΘΗ ΔΑΠΑΝΑΙΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΝΟΒΑ ΕΝ ΕΤΕΙ 1960 ΕΙΣ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΤΩΝ, ΕΠΙ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝΟΣ ΠΑΝΑΗ ΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗ .ΑΝΙΣΤΟΡΗΘΗ ΔΕ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΡΑΛΛΗ ΚΟΨΙΔΗ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ].

Πρόκειται για ένα αρκετά όψιμο αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον δείγμα μιας ευρύτερης ομάδας ναών που απαντώνται κυρίως στην δυτική Πελοπόννησο και δυτική στερεά, αυτής των μονόχωρων ναών.

Οι ναοί αυτοί σε επίπεδο μορφολογίας και κατασκευής αποτελούν ενδιαφέρον λαικότροπο κράμα, που αντλεί ταυτοχρόνως από τα νεοκλασικά και νεοβυζαντινά πρότυπα του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα. Επιπλέον, πέραν του τυπολογικού ενδιαφέροντος που αναμφίβολα παρουσιάζει ο συγκεκριμένος ναός  αποτελεί ένα ιδιαίτερο δείγμα της ναοδομίας των μέσων του 20ου που σηματοδοτεί το τέλος μιας μακραίωνης οικοδομικής παράδοσης, με κυρίαρχο στοιχείο δομής τον λίθο και την απότομη μετάβαση, στα χρόνια που ακολουθούν, στην εκτεταμένη χρήση του οπλισμένου σκυροδέματος.

naos

Μικρή αναφορά για τον αρχιτέκτωνα Παναή Μανουηλίδη:

Ο Παναής Μανουηλιδης ήταν απο τους ποιο παραγωγικότερους αρχιτέκτονες του μεσοπολεμικού μοντερνισμού . Εργάστηκε απο το 1927 και πάνω απο 40 χρόνια ως ιδιώτης Αρχιτεκτων με πρακτικό πνεύμα, προσαρμόζοντας τις αρχές του μοντερνισμού στις συνθήκες τις εγχώριας κατασκευαστικής αγοράς . Τα έργα του, όπως ο   σχεδιασμός του ΞΕΝΙΑ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ, το Μπαουχάους ρυθμού «Σουηδικό Σπίτι» στην Καβάλα, το 1936, το Σισμανόγλειο Φυματιολογικό Ινστιτούτο στην Αθήνα, το 1935, η οικία Σεφέρη και πολλές μονοκατοικίες, πολυκατοικίες, ξενοδοχεία και βιομηχανικά κτίρια της μεσοπολεμικής πρωτεύουσας, διακρίνονται απο μινιμαλιστική απλότητα μιας μοντερνιστικής προσέγγισης.
περισσότερα :https://www.academia.edu/8143154/Παναής_Μανουηλίδης_Μοντερνισμός_χωρίς_ρητορεία

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΟΝ κον ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΣΙΣΜΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΟΥ.

Επίσης ευχαριστούμε τον κον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΑΚΗ για την προσφορά του στην φωτογράφηση .

naos 2

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone
 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.