Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ιόνιας Οδού, η Σήραγγα Κλόκοβα συνεχίζει να διανοίγεται χωρίς προβλήματα και ήδη μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα έχουμε ξεπεράσει τα 900 μέτρα και από τις 2 πλευρές, έχοντας καλύψει το 30% του συνολικού μήκους της.

Οι εργασίες που ξεκίνησαν μόλις πριν 6 μήνες αναμένεται (αν φυσικά δεν προκύψει κάτι απρόοπτο στη συνέχεια) να έχει διανοιχθεί πλήρως σε ένα χρόνο και να τεθεί σε λειτουργία ως το τελευταίο τμήμα του έργου το καλοκαίρι του 2017.

Με τη λειτουργία της η Σήραγγα Κλόκοβας θα μπει στο «κλαμπ» των μεγάλων τούνελ της χώρας καθώς θα αποτελέσει μία από τις 10 μεγαλύτερες. Αναφορικά με την περιοχή θα είναι η 2η μεγαλύτερη σήραγγα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πίσω από τη Σήραγγα Παναγοπούλας της Ολυμπίας Οδού και φυσικά θα είναι η μεγαλύτερη σήραγγα τόσο στην Αιτωλοακαρνανία όσο και όλη την Ιόνια Οδό.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ
Το τεχνικό έργο της διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός» από το όρος Κλόκοβα (Παλιοβούνα) περιλαμβάνει την κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων, μονής κατεύθυνσης, με χωρητικότητα δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το μέγιστο μήκος του κάθε κλάδου είναι  2.890μ. και 2.880μ.  αντίστοιχα, ενώ στον εξοπλισμό  τους περιλαμβάνονται  συστήματα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, αερισμού και πληροφόρησης των οδηγών. Τα κέντρα ελέγχου των σηράγγων θα λειτουργούν στα μέτωπα εισόδου και εξόδου.

Για τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης θα κατασκευαστούν  εφτά συνδετήριες  (κάθετες) σήραγγες  διαφυγής, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα αναστροφής της κυκλοφορίας στα αντίθετα ρεύματα, προ και μετά τα μέτωπα των σηράγγων. Με την επιλογή της κατασκευής σήραγγας, αντί της διέλευσης του αυτοκινητόδρομου από τον ορεινό όγκο της Κλόκοβας μέσω περιπορείας, παραμένει ανέπαφη η υφιστάμενη Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων, τόσο στη φάση κατασκευής, όσο και στη φάση λειτουργίας της Ιόνιας Οδού.

Με δεδομένη τη διατήρηση της υφιστάμενης Ε.Ο. θα αναπτυχθεί πλήρης Ανισόπεδος Κόμβος στη Γαυρολίμνη, ενώ προβλέπεται και η λειτουργική αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου τοπικού δικτύου, καθώς και των προσβάσεων στους τοπικούς οικισμούς.

Σήμερα η σήραγγα βρίσκεται στη φάση της εκσκαφής , η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2015, έπειτα και από την έγκριση των οικείων περιβαλλοντικών όρων και πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. H πρόοδος στα μέσα Οκτωβρίου ήταν 585 μέτρα στα μέτωπα εξόδου και 280 μέτρα στα μέτωπα εισόδου.

πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.