Στις Συρακούσες βρίσκεται αυτές τις ημέρες η Ομάδα του Θεατρικού Εργαστηρίου της Ειρήνης Ευαγγελάτου που εκπροσωπεί τη Ναύπακτο, αλλά και την Ελλάδα στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος και Κλασικού Θεάτρου Νέων με το έργο «Ευμενίδες» του Αισχύλου!

Συνολικά 98 ομάδες και 3000 νέοι ηθοποιοί έχουν την ευκαιρία φέτος να συμμετέχουν στον 53ο κύκλο παραστάσεων Αρχαίου Δράματος στο πλαίσιο του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ που λαμβάνει χώρα από τις 7 Μαΐου έως τις 4 Ιουνίου στις Συρακούσες και να ερμηνεύσουν αριστουργήματα του αρχαίου ελληνικού δραματολογίου. Αξίζει να σημειωθεί πως το Θεατρικό Εργαστήρι της Ειρήνης Ευαγγελάτου συμμετείχε και το 2012 στο συγκεκριμένο Φεστιβάλ με τις «Τρωάδες» του Ευρυπίδη αποσπώντας τιμητική διάκριση. Ενώ, το 2013 προσεκλήθη να «ανοίξει» το Φεστιβάλ ως τιμώμενη συμμετοχή με τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη.

Λίγο πριν την αναχώρηση της 18μελους θεατρικής ομάδας από τη Ναύπακτο, η Ειρήνη Ευαγγελάτου, ο Κωνσταντίνος Δημόπουλος και η Ηλιάνα Νόνα μίλησαν στο LepantoMag.gr και την Έμυ Παπαδούλα.

Η Ειρήνη Ευαγγελάτου δεν έκρυψε τη χαρά της και για αυτή τη συμμετοχή, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «είναι μεγάλη ευτυχία να παίζεις σε Αρχαίο Θέατρο. Είναι σα να παίρνουμε το χρίσμα της ιέρειας από την Αρχαία Ελλάδα. Είναι πραγματικά ευτυχία«. Όσον αφορά στο Φεστιβάλ σχολίασε ότι είναι μοναδικό στο είδος του και «για εμάς η συμμετοχή μας σε αυτό είναι η μεγαλύτερη τιμή που θα μπορούσε να μας γίνει«. Τόνισε δε πως «είμαστε ενθουσιασμένοι που φέρουμε το όνομα Lepanto ως συμμετοχή«. Δεν παρέλειψε ωστόσο να αναφερθεί στους υποστηρικτές της όλης προσπάθειας. Σχολίασε ότι «Σε αυτή την προσπάθεια, δεν είμαστε μόνοι. Οφείλουμε πρώτα από όλα να ευχαριστήσουμε την εταιρεία “Πλαστικά Κοτρώνης” και προσωπικά τον κ. Γιώργο Κοτρώνη. Για ακόμη μια φορά στηρίζει μια πολιτιστική δράση της πόλης μας, και η υποστήριξή και η εμπιστοσύνη στο θεατρικό εργαστήρι και στους σπουδαστές του είναι πολύτιμη. Επίσης ένα ακόμα μεγάλο ευχαριστώ στον εντεταλμένο Σύμβουλο Πολιτισμού της Περιφέρειας Αττικής κ. Θοδωρή Αγγελόπουλο, για τη συμβολή του και τη βοήθεια του στην οργάνωση και την επικοινωνία, τον Δήμο Ναυπακτίας και κυρίως τους γονείς των σπουδαστών, τα μέλη της ομάδας του θεατρικού εργαστηρίου, τους θεατές των παραστάσεών μας, που για όλα αυτά τα χρόνια αποτελούν τους βασικούς εμψυχωτές μας.

Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Δημόπουλος δήλωσε στο LepantoMag.gr πως «έχοντας εντρυφήσει επιστημονικά στο αρχαίο ελληνικό δράμα και δη στην αρχαία τραγωδία, όταν έμαθα οτι η αγαπητή μου Ειρήνη ανεβάζει αρχαίο ελληνικό θέατρο, πήγα στο εργαστήρι της για να προσεγγίσω τα μνημειώδη αυτά έργα μέσα από την οπτική της Τέχνης του θεάτρου. Η δασκάλα μας, μια εμπνευσμένη καλλιτέχνιδα, κατέθετε τις γνώσεις τις και μεις μαθητεύαμε δίπλα της. Έχοντας ήδη διακρίσεις σ ‘αυτό το φεστιβάλ, μ’αυτήν την πορεία που έχει διαγράψει η Ομάδα του Θεατρικού Εργαστηρίου της Ειρήνης Ευαγγελάτου, συμμετέχω κι εγώ για πρώτη φορά, αδημονώντας να βρεθώ στον ιερό θεατρικό χώρο και να καταθέσω την ελάχιστη θεατρική εμπειρία που έχω,μαζί με τους υπόλοιπους συνοδοιπόρους σ’ αυτήν την μοναδική Τέχνη κι ευκαιρία που μας δίνει η Ειρήνη Ευαγγελάτου, εκπροσωπώντας την Ελλάδα με το έργο «Ευμενίδες» του Αισχύλου στο 53ο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Συρακουσών. Την ευχαριστώ de profundis αλλά κι όλους όσοι συμμετέχουν στις Ευμενίδες μια τραγωδία όπου οι χθόνιες θεότητες Ερινύες, αρχαϊκές εικόνες της ανθρώπινης ψυχής, θέλουν τον Ορέστη ένοχο, μα όχι δίχως διάλογο με την Αθηνά και τον Απόλλωνα.Η αρχαία πόλη των Αθηνών συνιστά ένα όλως διόλου «διαφωτιστικό» αρχέτυπο για ολόκληρη τη δυτική σκέψη και λογοτεχνία και μέσα στον Αρειο Πάγο τον δικάζουν οι αντιμαχόμενες δυνάμεις της ανθρώπινης ψυχής: η ενοχή και η πεφωτισμένη σκέψη θα δικαιωθεί με την καθοριστική ψήφο της Αθηνάς – «η οποία δεν γεννήθηκε από γυναίκα», όπως λέει η ίδια. Η λογική, η μετριοπάθεια και η δικαιοσύνη της συλλογικής δημοκρατικής Αθήνας θα αθωώσει τον Ορέστη. Η έμφαση στη συλλογικότητα καθιστά τις Ευμενίδες μοναδικές ανάμεσα στις τραγωδίες, χαρακτηριστική ίσως του πολιτικού κλίματος μετά τις μεταρρυθμίσεις του Εφιάλτη. Και πάλι θερμά ευχαριστώ στη σκηνοθέτιδα μας, στην ομάδα μου και βέβαια στον κύριο Κοτρώνη που συνέδραμε εμπράκτως στην πραγματοποίηση του ταξιδιού μας, με δεδομένη την τρέχουσα δύσκολη οικονομική συγκυρία«.

Η Ηλιάνα Νόνα που συμμετέχει για δεύτερη φορά στο Διευθνές Φεστιβά, σημείωσε ότι στην πρώτη συμμετοχή του Θεατρικού Εργαστηρίου στο Διεθνές Φεστιβάλ των Συρακουσών «πήραμε όλη την ενέργεια του χώρου. Νοιώσαμε την ευλογία. Εισπράξαμε όλη τη θετική ενέργεια από το κοινό και φυσικά τους Ιταλούς«. Αναφέρθηκε όμως και στις πρόβες που όλο αυτό το διάστημα είναι πυρετώδεις, σχολιάζοντας ότι «είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ μας. Οι ηλικίες ποικίλουν. Από 8 έως 40 ετών…όπως καταλαβαίνει κανείς λοιπόν αναπτύσσεται μία πολύ ιδιαίτερη σχέση μεταξύ μας και ο κάθενας από εμάς λαμβάνει πράγματα από τον άλλον«. Τέλος, η Ηλιάνα μίλησε για την εσωτερικότητα που αναπτύσσει κανείς από την επαφή του με το αρχαίο θέατρο, τονίζοντας ότι είναι ίσως από τα πιο ουσιώδη κομμάτια για την ίδια.

 

 

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone
 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.